woensdag 3 juli 2013

Blended Learning


Leren in de toekomst !

 

ICT zal een steeds grotere rol gaan spelen binnen het onderwijs, topuniversiteiten van over de hele wereld bieden zelfs gratis online cursussen aan. Wat ga je daar mee doen als opleidingscentrum voor transport, logistiek en veiligheid? Best moeilijk, want bij alles wat je wilt zijn behoorlijke investeringen gemoeid en het zal toch terugverdiend moeten worden.

Samen met de medewerkers van HOC heb ik me eerst een ideale toekomst voorgesteld over leren en veiligheid binnen bedrijven (later zal ik daar nog wel eens meer over vertellen). Met deze ideale toekomst voor ogen ben ik op zoek gegaan naar een Softwareontwikkelaar en dit is Peter Boer geworden. Peter heeft aan de hand van mijn wensen een computersysteem ontwikkeld, waarin we op een eenvoudige manier informatie bij deelnemers kunnen krijgen.

De informatie ofwel het lesmateriaal wordt via dit systeem beschikbaar gesteld via de mail. Dit kunnen stukken tekst zijn, video’s, maar ook huiswerkopdrachten voor mensen die een meerdaagse training bij HOC volgen. Daarbij kan alles op maat gemaakt worden.

Het systeem is nu klaar, tenminste … de basis er van. Ik heb een klant bereid gevonden om met ons mee te denken en binnenkort zal de eerste training met inzet van “Blended Learning” bij deze klant plaats gaan vinden. 

Dit is het begin en ik ben erg benieuwd  of, hoe en wanneer we onze ideale toekomst zullen bereiken !

Hilda Bolhuis
HOC Opleiding & Training BV



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten